Op 19 maart was de Grote Rekendag. Dit jaar stond delen centraal. De groepen 1 t/m 8 stonden op het plein, groep 8 hielp de kleuters, groep 5 hielp de kinderen van groep 3. Iedereen had een shirt aan met een getal erop en als ze die niet hadden, kregen ze een getal opgeplakt. De kinderen kregen verschillende opdrachten: verdeel alle kinderen precies in 2 groepen en daarna in 4 precies gelijke groepen. Dit was nog best wel moeilijk! Verder was het plein verdeeld met getallen: 0 t/m 20, 21 t/m 40, etc. Ze moesten met hun getal op het shirt naar de juiste plek lopen. De kinderen moesten met hun getal sommen maken, samen met een ander kind, bijvoorbeeld de 2 getallen optellen of aftrekken. Aan het einde van de rekendag moesten de kinderen op volgorde van hun getallen gaan staan. Het is mooi om te zien, hoe groot en klein samenwerken! Alle groepen hebben verder nog leuke rekenactiviteiten gedaan, binnen of buiten.
De grote rekendag op obs de Tandem
 Op 19 maart was de Grote Rekendag. Dit jaar stond delen centraal. De groepen 1 t/m 8 stonden op het plein, groep 8 hielp de kleuters, groep 5 hielp de kinderen van groep 3. Iedereen had een shirt aan met een getal erop en als ze die niet hadden, kregen ze een getal opgeplakt. De kinderen kregen verschillende opdrachten: verdeel alle kinderen precies in 2 groepen en daarna in 4 precies gelijke groepen. Dit was nog best wel moeilijk! Verder was het plein verdeeld met getallen: 0 t/m 20, 21 t/m 40, etc. Ze moesten met hun getal op het shirt naar de juiste plek lopen. De kinderen moesten met hun getal sommen maken, samen met een ander kind, bijvoorbeeld de 2 getallen optellen of aftrekken. Aan het einde van de rekendag moesten de kinderen op volgorde van hun getallen gaan staan. Het is mooi om te zien, hoe groot en klein samenwerken! Alle groepen hebben verder nog leuke rekenactiviteiten gedaan, binnen of buiten.
De grote rekendag op obs de Tandem